Alles is liefde !


zondag 10 november 2013

Anders solliciteren

Na een heerlijk weekend, en net (met pijn in het hart) afscheid nemen van mijn liefvriendje, begint morgen de werkweek weer. Een andere week dan anders. Er valt voor mij een dag op kantoor uit, omdat ik meedoe aan een bijzonder project, dat deel uitmaakt van mijn verplichte traject naar werk. Dit onderdeel was trouwens niet verplicht, ik mocht zelf kiezen of ik mee wilde doen. Mijn case-manager vond me er erg geschikt voor en dat vond ik zelf eigenlijk ook wel... *grinnik*

Afgelopen vrijdag had ik al een workshop Social Media. Erg informatief, hoewel ik me natuurlijk al redelijk wat ins and outs eigen heb gemaakt. Tijdens de workshop heb ik weer leuke en inspirerende mensen ontmoet en al met al was het een zinvolle ochtend.
Dinsdag krijgt het een vervolg. Dan wordt er met mij en mijn mede-cursisten namelijk een live radio-interview gehouden, voor een online station. De opname hiervan wordt op hun website geplaatst, alsmede een ook dan op te nemen video-filmpje en te maken professionele profielfoto.

Leuk ! En weer eens wat anders. Best apart om straks de link naar het interview en filmpje in mijn CV te kunnen zetten. Een potentiële werkgever kan zo niet alleen lezen wat ik in mijn mars heb, maar ook horen wat ik zoek en kan bieden. De links kunnen natuurlijk ook op Twitter, Facebook en Linked-In worden gezet, zodat de lijnen nog korter worden.

Ik heb nog even getwijfeld of ik er aan mee zou doen. Je komt met je verhaal natuurlijk openbaar op het wereldwijde web te staan. Maar goed, ik probeer alles om een baan te vinden, dus wie weet, helpt deze manier van profileren me wel weer een stuk de goede kant op. Ik doe dus mee ! Ik ga me goed voorbereiden op mijn verhaal, mijn mooiste glimlach vastplakken op mijn gezicht en dinsdag mijn beste beentje voorzetten. Een andere manier van solliciteren. Wie weet zorgt dit dan eindelijk voor die leuke job !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten