Alles is liefde !


zondag 3 februari 2013

Slaap kindje slaap...

Eindelijk eens goed geslapen... droomloos, ondergedompeld in het zwarte niets, geen pijn, geen kopzorgen... Zo heerlijk, en zo nodig !

Ik ben mijn hele leven al een slechte slaper geweest. Als kind al kreeg mijn moeder me nooit op tijd mijn bed in. En als ik er eenmaal in lag, kon ik niet slapen en las tot diep in de nacht. Er zijn tijden geweest dat ik genoeg had aan een paar uurtjes slaap. Helaas is dat niet meer zo...

Al tijden mag ik blij zijn als ik drie, hooguit vier uur slaap per nacht haal. En dat is veel te weinig. Ik slaap meestal wel redelijk snel in, dat is het probeem niet, maar doorslapen, dat lukt me niet. Hoe het komt dat ik zo weinig vlieguren maak ? Daar zijn wel wat oorzaken voor aan te wijzen. Zo is daar met stip op één mijn hevig snurkende echtgenoot. Het lawaai wat hij produceert overstijgt alle geluidshindernormen. Dat houdt en maakt me wakker. Geregeld zoekt één van ons een andere plek om te slapen en dat maakt al veel verschil. Maar ook mijn eigen drukke hoofd zorgt er soms voor dat ik, als ik eenmaal wakker ben, moeilijk de slaap weer kan vatten.

In tijden van stress en zorgen is het slapen nog moeilijker, dan lukt  het helemaal niet. En mijn fysieke gesteldheid werkt er vaak ook niet aan mee. Na de valpartij van vorige week is liggen zeker geen feestje. Als alles zoveel pijn doet wordt slapen ook lastig. Afgelopen week heb ik zelfs  twee volledig doorwaakte nachten gehad. Pffff...

Het gekke is dat ik bij mijn liefvriendje altijd heerlijk slaap. Ook dan word ik 's nachts wel eens wakker, maar dan is het een kwestie van omdraaien en gewoon verder slapen. Mijn nachten bij hem zijn, behalve heel erg fijn *knipoog*, ook een soort van bijtanknachtjes...

Een bezoek aan de huisarts bracht een éénmalige oplossing. Ik was bij haar om mijn kneuzingen en dergelijke te laten checken en ze vond dat ik er erg vermoeid uitzag. Mijn slaapprobleem kwam ter sprake  en toen ik verzuchtte dat ik heel erg graag een keer goed en lang zou willen slapen, schreef ze me voor twee nachtjes slaaptabletten voor. Dit weekend zou ik goed kunnen slapen. YES !

Het is zondagmiddag en ik heb nu twee nachten met pillen geslapen. Wat een zaligheid ! Binnen een half uurtje na inname voelde ik me gewoon wegzakken en ik ben in een diepe, droomloze slaap gevallen. Zo heerlijk, geen pijn, mijn momenteel heel volle hoofd volledig in ruststand, geen verontrustende dromen, geen zorgen... alleen maar slaap, heerlijke slaap. Ik heb twee maal een gat in de dag geslapen en dus een flink aantal uurtjes bijgetankt. Om helemaal bij te komen zou ik nog veel meer van zulke nachten moeten hebben, maar hier ben ik al super blij mee. Deze zijn in the pocket, vanavond zien we wel weer.

Een weekend in het teken van slapen. Het was erg nodig, en heel erg welkom. En zo was er ook minder tijd om  na te denken over wat er allemaal in mijn hoofd rondspookt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten