Alles is liefde !


woensdag 13 februari 2013

Het was fantastisch !


Het zit er weer op ! De vier dolle dagen zijn weer voorbij. En wat heb ik er enorm van genoten ! Ik ben een echte carnavalsliefhebber, vind het een geweldig feest. De laatste jaren komt uitbundig vieren er niet meer zo van, omdat ik tijdens die dagen zelf aan het werk ben, om de jeugd een onbezorgd feest te geven. En dat is ook heel erg leuk ! Maar… er gaat niets boven zélf het feestje vieren…

Dit jaar is dat goed gelukt ! Op vrijdag ben ik al begonnen. Ik was al vroeg op weg, om nog even te kunnen poetsen (ons huis kon wel een poetsbeurt gebruiken én we kregen logées…) en boodschappen te doen. Oudste zoon en zijn vriendin waren er  al bijtijds, dus dat was heel gezellig. Mijn liefvriendje was ook vroeger thuis en samen hebben we gegeten. Oudste zoon had lekker gekookt !
’s Avonds gingen we op stap. Mét de carnavalsband. Want ook al maakt mijn liefvriendje daar geen deel meer van uit, hij ging dit jaar toch nog mee op sjouw, als invaller. En natuurlijk sjouwde ik ook gráág mee !

Het was supergezellig ! En voor mij was het helemaal leuk, want ook ik werd die avond gevraagd in te vallen voor een zieke muzikant. Dus zo gebeurde het dat ik ineens de bekkens stond te slaan… Hartstikke leuk ! Muziek maken zit natuurlijk toch al in mijn bloed, en hoewel dit wel heel iets anders was dan het zingen wat ik normaal doe, was het helemaal leuk.

Toen het programma van de avond er op zat, zijn we bij iemand thuis heerlijke soep en gebakken eitjes gaan eten. Ook altijd zo’n gezellig uurtje ! Het werd dus laat die nacht… En de volgende ochtend stonden we al weer vroeg naast ons bed. Om 10 uur werd het carnaval geopend, en daar moesten we natuurlijk bij zijn. Maar niet, vóórdat we een heerlijk gebakken ei van mijn liefvriendje’s oudste zoon hadden gekregen…

Weer thuis was het tijd voor koffie, met onderweg naar huis bij de bakker gekocht lekkers. Gezellig, zo met z’n drietjes aan de koffie. ’s Middags had mijn liefvriendje weer van alles te doen met de carnavalsband, dus na de koffie ben ik gaan inpakken en weer naar huis gereden. 

Daar wachtte die avond een andere taak. Voor de vijfde keer organiseerde ik met mijn ‘collega’ het jongerencarnaval in ons dorp. Om acht uur gingen we open en het was al snel druk en gezellig. Het blijft gaaf, om al die pubers te zien feesten ! Toen we om één uur sloten, was het al duidelijk; ook dit jaar was het weer een groot succes ! Over de volgende drie dagen hoefden we ons geen zorgen te maken !

Zondag was een rustig dagje. Ik heb veel geslapen. Ik merk wel dat ik goed op mezelf moet passen, anders gaat het mis. Zo gezegd, zo gedaan dus ! De rest van het gezin gaat tijdens de carnaval zijn en haar eigen gang, dus ik kon best een paar uurtjes plat tussendoor. Dan was ik ’s avonds in ieder geval weer fit genoeg voor het feestje voor de jeugd.

Maandag was mijn ‘vrije dag’. Die dag redden mijn ‘collega’ en de andere vrijwilligers het een keertje zonder mij (voor deze dag waren er gelukkig voldoende mensen), zodat ik zelf op stap kon. Mijn liefvriendje was in de middag ook vrij, en was al vroeg bij me. Samen zijn we naar de optocht in de stad gegaan. Altijd leuk ! We zijn niet heel lang weggeweest, en zijn de rest van de middag thuis lekker lui geweest. Na het eten moesten we weer weg, want ’s avonds moest er weer gespeeld worden natuurlijk.

Het werd een super leuke avond ! Ook nu werd ik weer gevraagd mee te spelen en we zijn de hele avond druk geweest met spelen, en achter de Prins aan sjouwen… Overal waar we kwamen was het gezellig. Na het spelen was er op elke locatie tijd voor een drankje en een dansje, en daarna gingen we weer verder. Op het laatste adres konden de instrumenten worden neergelegd en hebben we ons in het feestgedruis gestort.

Ik ben helemaal los gegaan en heb enorm gefeest… Mijn liefvriendje stond van een afstandje breed lachend naar me te kijken en kwam geregeld met me mee dansen en zingen. Het was echt een heel gezellige boel. Mijn liefvriendje’s broer en zus waren er, zijn andere twee kids en hun moeder ook en samen hebben we het ongelooflijk leuk gehad. 

En natuurlijk werd het weer laat, want na afloop zijn we nog bij één van de bandleden soep met broodjes gaan eten. Om vier uur stapten we uiteindelijk ons eigen huis weer binnen. Doodmoe, maar met een heel voldaan gevoel zijn we direct in ons bed gekropen, om vervolgens een enorm gat in de dag te slapen…

Het was al middag toen we wakker werden !  Mijn liefvriendje is eerst de auto gaan halen, die stond nog op het verzamelpunt, en heeft een rondje supermarkt gedaan, zodat we ontbeten  met worstenbroodjes, croissantjes en appelflappen. Lekker ! Daarna heeft mijn liefvriendje me weer naar huis gebracht. Ik moest die avond voor de laatste keer aan het werk, en hij moest voor de laatste keer spelen met de band.

Dinsdagavond was het ook weer erg leuk, de kids hebben er een bruisende avond van gemaakt en om twaalf uur was carnaval 2013 weer ten einde… Samen met alle vrijwilligers heb ik nog een biertje gedronken en ben toen samen met derde, die gezellig mee was komen vieren, naar huis gewandeld.
Pfffff, wat was ik moe ! Thuis heb ik nog een drankje gedaan, gekletst met de oudste kids die inmiddels ook thuis waren, nog even gebeld met mijn liefvriendje en toen was het echt tijd om de ogen te sluiten. 

Nu is het woensdagochtend. En het valt niet mee… Mijn lijf doet pijn en ik ben vreselijk moe, maar dat wist ik natuurlijk van te voren. Is ook niet erg, hoort erbij. De komende dagen doe ik maar een beetje rustig aan en dan komt dat ook weer goed. Er is geen revalidatieprogramma deze week, dus alle tijd om bij te komen. 

Het was in ieder geval een meer dan heerlijke carnaval !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten