Alles is liefde !


donderdag 27 augustus 2015

k. Update



Het zijn rare dagen.... Nog maar net, of misschien nog wel niet, van de schrik bekomen dat er iets kwaadaardigs in je lijf zit, en herstellend van andere narigheid, moet er worden nagedacht, besproken en gehandeld. Ik heb soms het gevoel dat de 'gewone' wereld heel ver weg is....

Gisteren had ik een afspraak met de uroloog. Zoals bekend zijn er twee opties: een gedeeltelijke of een gehele nierverwijdering. Gisteren werd duidelijk dat men toch pleit voor een gedeeltelijke. Dit omdat de cyste, hoewel op een moeilijk toegankelijke plek, waarschijnlijk kan worden weggenomen met behoud van een groot deel van de nier. Met het oog op de toekomst is dat natuurlijk gunstiger, omdat er dan veel meer nierfunctie overblijft. Ik ben derhalve aangemeld voor een consult bij de uroloog in België, die deze ingreep mogelijk kan uitvoeren. Men verwacht dat ik hier over ongeveer drie weken terecht kan voor een consult. Dan wordt ook de uiteindelijke beslissing voor één van beider opties genomen en wordt de operatie ingepland. Goed nieuws: verder zijn er geen haarden/uitzaaiingen gevonden. De prognose is dus gunstig. Na een operatie en herstel daarvan is het klaar ! Wat een opluchting !

Verder gaat het best goed. De problemen rondom de darminfectie worden minder. Helaas kamp ik nu met een zweepslag. Tenminste, dat denkt de huisarts, maar omdat mijn been nu zo vreemd opgezwollen is, kan het zijn dat die diagnose nog wordt herzien. Het is in ieder geval géén trombose, en daar ben ik al heel blij om !

Maandag ga ik weer aan het werk. Ik zie wel of dat weer volledig lukt, maar ik denk van wel. Tot ik geopereerd moet worden ga ik weer lekker aan de slag. Ik heb er zin in ! Buiten dat het weer beter gaat, voel ik me ook enorm gesterkt en ben ik erg ontroerd door alle lieve reacties. Wat leven er veel mensen met me mee ! Mijn mailbox blijft maar vollopen, whatsApp staat niet stil, de telefoon blijft rinkelen, het hele huis staat vol met bloemen, het is overweldigend. Heel veel dank daar voor !

Met een goede prognose en zo veel steun móet het wel goed komen. Daar gaan we voor !

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten