Alles is liefde !


maandag 13 juli 2015

Fantastische kado's

Wat een heerlijk weekend hadden mijn liefvriendje en ik ! Voor het vieren van mijn verjaardag èn ons vijf-jaar-samen-zijn waren we in Groningen. Een nachtje hotel aldaar hadden we kado gekregen van mijn kids, om ons samenwonen en ons jubileum te vieren. En afgelopen weekend mochten we afreizen !

Mijn verjaardag begon zaterdag erg gezellig, met een feestelijk ontbijt, samen met de kids. Van mijn liefvriendje kreeg ik een kado-dat-nog-gemaakt-moet-worden, het is weer eens wat anders ! Na het eten pakten we onze spullen en gingen op weg. Gek is dat, we rijden met het grootste gemak naar Frankrijk of nog verder, maar Gróningen, pfffff, dat is me toch een eind weg.... Terwijl je er in zo'n twee uur bent. Dus die rit viel reuze mee !

We konden nog niet inchecken in ons hotel, maar mochten onze bagage wel achterlaten, zodat we meteen de stad in konden. Met de bus was dat maar een stukje, dus we stonden om 13.00 uur al op de Grote Markt, waar we een gezellige bijklets-afspraak hadden met twee lieverds, die we helaas maar heel weinig zien, mede 'omdat Groningen zó ver is'. Nu waren we er toch, dus dat was een mooie gelegenheid om even samen een drankje te doen. Gezellig !

De rest van de dag hebben we geshopt, en zijn we van terras naar terras gewandeld. Het was ook zulk prachtig weer ! Na een heerlijk etentje op een oergezellig dakterras zijn we terug naar het hotel gegaan, waar we onze bagage op een prachtige kamer terugvonden. Natuurlijk hebben we meteen foto's gemaakt en naar de kids ge-appt. Derde vroeg of we die badkamer niet mee naar huis konden nemen..... Die was dan ook wel heel erg mooi !

De volgende ochtend hebben we heerlijk en op ons gemak ontbeten. Om 11.00 uur moesten we uitchecken, maar voordat we dat konden doen, zaten we nog even opgesloten in het trappenhuis.... Wij maken wat mee joh ! Eenmaal bevrijd konden we onze spullen gaan pakken en echt vertrekken. We gingen weer richting stadscentrum, ditmaal voor een cultureel dagje. We hebben uren rondgewandeld in het Groninger Museum en zijn daarna maar weer neergestreken op een leuk terras. Ook de Martinikerk hebben we bezocht. Vanwege ons beider hoogtevrees hebben we de toren maar niet beklommen.....

Na nog een heerlijk etentje zijn we weer terug naar de auto gegaan om aan de lange rit naar huis te beginnen. In de tussentijd belden de kids dat er bij ons thuis een lekkage was. Jakkes ! Maar goed, daar konden we op dat moment niets aan doen dus dat zouden we straks thuis wel zien. Toen we onze straat inreden, zagen we een briefje op de voordeur hangen. Dat was raar ! We zijn snel gaan parkeren en toch wel heel nieuwsgierig gaan kijken wat dat nu weer was. 'Achterom' was de boodschap. Huh ?! Maar braaf deden we wat er van ons gevraagd werd.

En wat we toen zagen..... Mijn kids en aanhang stonden met glinsterende ogen in de tuin. Oudste en jongste hadden een camera in de aanslag. En waar mijn liefvriendje zich in eerste instantie enkel nog  verbaasde dat alle kids daar stonden, zag ik het meteen. Onze hele tuin had een ware metamorfose ondergaan ! Wow, wat was het mooi geworden ! Ze hadden het hele weekend, met hulp van mijn broer en zus en hun aanhang, keihard gewerkt om de hele tuin helemaal tip-top in orde te maken. Alle (halfdode) struiken waren gerooid. Er was een border met bloeiende planten gemaakt. We ontdekten leuke spulletjes, die we pas later herkenden als spullen die we lang in de tuin hadden, maar die hartstikke leuk waren gepimpt. Van een pallet was een geweldig kruidentuintje gemaakt. Er zwommen zelfs visjes in m'n plantenvijvertje ! Het zag er fantastisch uit !

We waren echt sprakeloos en helemaal flabbergasted. Wat een ontzettend gave verrassing was dit ! Eerst een weekendje samen weg kado krijgen en dan, als je thuis komt, nog zo'n kado er achter aan. Wow ! Hoezo verwend ??!! De tranen sprongen me in de ogen, ik was er zo door ontroerd. Dat ze dìt voor ons hadden gedaan ! Echt fantastisch !

We moesten er echt even van bijkomen. Terwijl de kids binnen verder gingen met het fanatieke potje Risk dat ze aan het spelen waren, hebben wij maar even rustig een drankje genomen. Moe van het weekend en van alle emotie, zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan. In elkaars armen hebben we nagenoten van het heerlijke weekend met die grote verrassing aan het einde en elkaar weer verzekerd dat we het zo ontzettend goed hebben. Dat we zo enorm boffen. Dat we zo happy zijn samen. Al vijf jaar lang. Met nog heel veel gelukkige en liefdevolle jaren voor de boeg !! ❤ ❤ ❤



1 opmerking: