Alles is liefde !


vrijdag 3 juli 2015

De schaduwkant van de zon


Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het heerlijk, dit mooie weer. Hoewel, het is nu wel een beetje te veel van het goede. Zulke hoge temperaturen hoeven nu ook weer niet. Maar, zomermens als ik ben, geniet ik enorm van het feit dat het nu echt zomer is. Lange warme dagen, een tandje langzamer leven.... heerlijk !

Dat genieten doe ik echter voornamelijk binnenshuis, of in de schaduw. Ik ben namelijk ontzettend allergisch voor de zon. Al ruim twintig jaar moet ik me bedekken, of de schaduw opzoeken. Als ik dat niet doe, heb ik namelijk in no time enorme rode plekken en zelfs blaren, die erg pijnlijk zijn. Het lijkt elk jaar erger te worden, en het is vooral verdomd lastig.

Want als mijn huidproblemen alleen veroorzaakt zouden worden door langdurig in de zon gaan liggen bakken, dan was het gewoon een kwestie van dàt dus niet meer doen. Maar zelfs een stukje lopen in de zon is al voldoende om heel veel last te krijgen. Natuurlijk heb ik al van alles geprobeerd. Smeerseltjes, pillen, kuurtjes.... Maar helaas is er geen simpele remedie.

Het enige wat helpt zijn pittige injecties. Eén keer per jaar mag ik die halen. En dan werken ze maar zo'n 6 weken. Het is met ons grillige weerbeeld haast niet te timen, wanneer nu de beste tijd voor mijn jaarlijkse spuit is. Nu is het mooi weer, maar wie zegt dat dat de komende 6 weken zo blijft ? Ik heb al vaker meegemaakt dat ik me voor niets heb laten prikken. Juli, prachtig weer, net voordat ik op vakantie ging, dus ik haalde braaf mijn spuit. Prompt slaat het weer om en is het ruim 5 weken snertweer. Op het moment dat het weer zonnig en warm werd, was de injectie uitgewerkt. Helaas pindakaas.

Volgende week, of de week daarna, ga ik 'm halen. Ik heb een beetje zitten rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat dat de beste tijd is. In de komende zes, zeven weken hoop ik dus op prachtig zonnig weer. In die periode gaan we naar de Zwarte Cross, en een weekje op vakantie. Dan kan ik in ieder geval redelijk onbezorgd ook genieten van de zon......
*hoopt op een lange zomer*


Geen opmerkingen:

Een reactie posten