Alles is liefde !


donderdag 2 oktober 2014

MIJN huis !

Steeds meer heb ik de neiging om dingen in mijn huis te veranderen. Bijna alle spullen zijn dan wel gebleven, en daar ben ik blij om, want ik had zoveel moois en kwalitatief goeds nooit meer bij elkaar gekregen, maar toch voelt mijn huis lang niet als helemaal van mij. Het kriebelt enorm om dingen aan te passen, of te vervangen.

Heel langzaam aan ben ik daar mee bezig. Tja, met een piepklein inkomen kun je je geen grote aankopen veroorloven (daarom praat ik ook altijd heel vriendelijk tegen mijn wasmachine, in de hoop dat ie nog een hele poos meegaat), maar met kleine dingen kan er al heel veel.

Laatst is de werkplek aangepast. Met een paar kleine veranderingen lijkt die nu als nieuw. Er is veel meer ruimte en licht, en dat werkt een stuk prettiger. Het is nu helemaal naar mijn zin. Ook wat kleur in huis brengen, geeft een heel ander plaatje. Met wat leuke oranje accessoires is de boel lekker opgefleurd. Oranje is sowieso een vrolijke kleur die er uitspringt (en bij me past !).

Ook de slaapkamer komt aan de beurt. Daar zijn al wat dingen veranderd, maar als het aan mij ligt, krijgt die een complete metamorfose. Nieuwe spulletjes, nieuwe kleuren, andere sfeer... Daarna de woonkamer, en de keuken. De badkamer kan ook wel een make-over gebruiken.... *droomt weg*
Voorlopig zal het er nog niet van komen, maar ik heb de plannen al klaar. Het is leuk om uit te kijken naar zulke veranderingen, je te verheugen op wat gaat komen en weten dat dat helemaal-van-jou huis er écht komt !

Sommige dingen zullen moeten wachten helaas. Op gespaard hebben. Op tijd. Op energie. Maar dat is niet erg. Nu verandert er zo af en toe eens iets, met wat spulletjes en ideetjes. Ook leuk ! Ik word er erg blij van, als er met iets kleins een heel ander plaatje ontstaat. Het daarbij horende gevoel is nog veel fijner. Ik ben goed op weg ! Het wordt écht MIJN huis !!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten