Alles is liefde !


zaterdag 5 maart 2016

Medische rust



Omdat er tijdens mijn eerste controle-scan een cyste was gezien in een eierstok, bracht ik gisteren een bezoekje aan de gynaecoloog. Dat was toch best even spannend. De kans dat er weer iets heel erg mis was, was klein, maar het moest wel even gecheckt worden.

Gelukkig kon ze me geruststellen. De ‘cyste’ die gezien was, was niet meer zichtbaar. Naar alle waarschijnlijkheid is er een follikel tijdens de eisprong gezien. Geen enkele reden voor ongerustheid dus, en dat was een hele opluchting. Alles functioneert nog steeds en zag er gezond uit. Fijn !

Natuurlijk krijg je, zeker op mijn leeftijd, wat last van ‘vrouwenkwaaltjes’, maar ook die waren niet ernstig. Hooguit lastig, maar er hoef moet direct iets aan gedaan te worden. De hele boel mag er van mij eigenlijk best uit hoor, maar dat is nogal een ingreep, en als die niet nodig is, wordt die ook niet gedaan. Dat snap ik ook wel. En ik zit natuurlijk ook niet echt te wachten op weer een operatie en weer een lange herstelperiode.

Ik kwakkel dus nog maar even verder. Ze kunnen wel wat kleine dingen doen om alles wat aangenamer te maken, en daar ga ik de komende tijd eens over nadenken. Ik ben allang blij dat er geen ‘enge’ dingen zijn gevonden, en dat er niets hóeft. Er is het afgelopen half jaar tenslotte al genoeg gebeurd.

Pas over een half jaar hoef ik weer bij de uroloog op controle en bij de gynaecoloog pas weer als ik daadwerkelijk behandeld wil worden voor de kleine kwaaltjes. Wat wellicht nog wel moet, is weer eens terug gaan naar de MLD-arts. Na de darminfectie van afgelopen zomer blijf ik klachten houden die naar mijn mening te fors zijn om te wijten aan PDS, iets waar ik al jaren veel last van heb. Echt rust op medisch vlak is er dus nog niet. Maar mij hoor je niet klagen !! *heel blij en opgelucht is*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten