Alles is liefde !


vrijdag 29 mei 2015

Omdat het móet !

Nog één heel druk weekend
daarna eentje zo maar vrij
ik kijk er zo naar uit
Elk weekend iets is echt te veel voor mij

Hoe gezellig alles ook is
soms wordt de druk te groot
Dan wil ik alleen maar op de bank
met mijn hoofd in mijn liefste's schoot

Al maanden elk weekend druk
Met leuke dingen, gelukkig wel
maar ook leuk is soms vermoeiend
en bij mij is het dat nogal snel

Door de week bijkomen
dat zit er helaas niet echt in
ik moet elke dag gewoon hard werken
voor mezelf en mijn gezin

Ook dat doe ik heel erg graag
dat vind ik totaal niet erg
maar het blijkt nu wel heel duidelijk
dat ik soms te veel van mezelf verg

Dus helemaal om moet nu het roer
veel meer rust in mijn drukke leven
zodat ik niet meer zoals nu vaak
leuke dingen hoef op te geven

Balans , dat is wat ik moet zoeken
en alles gewoon heel strak inplannen
maar ja, ik ben best een bikkel
en laat me daardoor niet graag kennen

dus komt het zo maar regelmatig voor
dat de agenda bommetje vol staat
en dat ik toch aan álles mee doe
al is dat ruim boven mijn maat

Nog één heel erg druk weekend maar
daarna ga ik meer rust creëren
het moet gewoon, dat voel ik goed
ik zal het toch eens moeten leren

In mijn overvolle drukke agenda
ga ik bewust wat uren blocken
dat worden mijn 'me-time' momenten
in joggingbroek en dikke sokken

Eventjes alleen tijd voor mij
en het maakt niet uit wat ik ga doen
als er maar niets moet of hoeft
ik mag gewoon mijn tijd verdoen

Omdat ik voel dat het nu moet
mijn lijf protesteert echt te veel
ga ik aan de slag hiermee
het is tijd voor mijn eigen deel

Dus zeg ik binnenkort eens 'nee'
waar ik normaal altijd 'ja' zeg
Dan is het alleen maar omdat ik
mezelf eindelijk eens rust op leg....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten