Alles is liefde !


donderdag 16 april 2015

Óns huis !

Dat valt nog niet mee, dat gaan samenwonen. We hebben het er maar druk mee. Met mijn, pardon, óns huis dat opgeruimd moet worden om plaats te maken voor mijn liefvriendjes spullen. En met zijn huis, dat nu snel leeg moet omdat er vóór de verkoop nog een klusploeg in moet.

Al twee weekenden zijn we er zoet mee. Ook komend weekend moeten we weer aan de bak. Dan moeten in ieder geval de bovenverdiepingen helemaal leeg zijn. De afgelopen periode is er al veel verhuisd. En bovenal heel veel weggegooid, zowel in ons als in zijn huis. Tjonge jonge, wat vergaart een mens toch een hoop zooi in de loop der jaren. Twee jaar terug heb ik al flink opgeruimd en weggegooid, maar nu kom ik weer dingen tegen die weg kunnen. En ook in mijn liefvriendjes huis komen we van alles en vooral heel veel tegen.

Het ruimt wel lekker op. We zijn al twee keer met een overvolle aanhanger naar de milieustraat gereden. De nog goede spullen die hij niet mee wil nemen gaan of op Marktplaats, of op de ruilsite. Momenteel staat ons huis vol met tassen en dozen. Alles moet nog een definitief plaatsje krijgen, maar we hebben gewoon geen tijd om dat goed te doen. Dat komt wel weer goed, maar vooralsnog is onze woonkamer net een pakhuis.... Gelukkig verandert de puinhoop niets aan ons heel erg happy met elkaar zijn.

Het is druk, maar wel heel erg leuk. Ik was al heel erg bezig om van dit huis, míjn huis te maken, maar nu kunnen we er samen óns huis van maken. Fijn dat met dingen uit mijn liefvriendjes huis, het ook steeds meer óns huis begint te worden. Ook de dingen die we samen veranderen werken daar aan mee. En dat voelt heel erg goed !

Over een tijdje, als het écht óns huis is, kijken we lachend op deze hectische en rommelige periode terug. Zodra alles is opgeruimd en de boel naar onze zin is, vergeten we alle drukte en puinhoop vast heel snel. Nu nog duimen dat zijn huis snel verkocht zal zijn. Tijdelijk twee huizen hebben is een dure grap. Maar als ook dat straks geregeld is, kunnen we echt gaan genieten van óns huis !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten